Zakłady Magnezytowe zakończyły rok z większym zyskiem
W 2020 roku grupa kapitałowa producenta materiałów ogniotrwałych odnotowała 27,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 27,4 mln zł rok wcześniej, natomiast skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnęły wartość 297,7 mln zł w porównaniu z 329,2 mln zł wypracowanymi w 2019 r.
W ubiegłym roku spółka skutecznie zrealizowała strategię wielowymiarowej dywersyfikacji oraz program redukcji kosztów, co miało pozytywny wpływ na wzrost marży.
– Rok 2020 był okresem bezprecedensowym w kontekście uwarunkowań makroekonomicznych funkcjonowania wiodących segmentów przemysłu na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Następujące po sobie fale ataku pandemii wirusa COVID-19 bezpośrednio znajdowały odzwierciedlenie w kolejnych restrykcjach masowo wprowadzanych przez rządy większości krajów. Bez podziału na kontynenty wpływ COVID-19 w większości przypadków negatywnie kształtował warunki funkcjonowania poszczególnych branż i skupionych w ich ramach podmiotów gospodarczych. W tych okolicznościach receptą na sprawne funkcjonowanie stało się elastyczne podejście oraz zdolność adaptacji do zmieniających się warunków prowadzonej działalności. Porównywalny poziom wypracowanych przychodów oraz wzrost rentowności netto względem 2019 r. są najlepszym dowodem na skuteczność realizowanego modelu biznesowego – wyjaśnia Józef Siwiec, prezes Zakładów Magnezytowych Ropczyce SA.
Podobnie jak w okresach poprzednich, czołowym konsumentem ceramicznych wyrobów ogniotrwałych wytwarzanych przez spółkę pozostaje hutnictwo żelaza i stali ze sprzedażą na poziomie 137,4 mln zł. (47,5 proc. udziału w sprzedaży podstawowej). Pomimo obiektywnych ograniczeń, będących konsekwencją pandemii, poszerzono portfolio odbiorców o podmioty zlokalizowane m.in. na Bliskim Wschodzie (Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie) oraz Europie Zachodniej (głównie Francja oraz kraje Beneluksu).
Podobne wpisy