Przedstawiły historię cheerleaderki i wygrały
ROPCZYCE, WIELOPOLE SKRZ. Grupa teatralna z gimnazjum w Wielopolu w czwartek, 22 kwietnia wygrała eliminacje powiatowe przeglądu „Porozmawiajmy o uzależnieniach”. Podczas przesłuchań w Ropczyckim Centrum Kultury wielopolanie pokonali kolegów z gimnazjum w Kamionce i ZS nr 4 w Ropczycach.
Zwycięska Grupa liczy 8 uczennic, którymi opiekuje się Katarzya Szczyrek, nauczycielka j. Polskiego w wielopolskim gimnazjum. Ona jest również autorem scenariusza, na podstawie któego powstała zwycięska inscenizacja.
– Próbowaliśmy przedstawić historię dziewczyny, która tańczy w grupie cheerleaderek i w pewnym momencie zachłystuje się wolnością, zaczyna imprezować, pić, palić, a wszystko kończy się narkotykami – wyjaśnia Katarzyna Szczyrek. Jak wyjaśnia bohaterka przedstawienia trafia do ośrodka odwykowego namówiona przez koleżanki z grupy tanecznej. – Chcą jej pomóc, zapewniają ją, że będą na nią czekać. Kiedy dziewczyna wraca z terapii, wyjaśnia koleżankom, że jedyną myślą, która pozwoliła jej walczyć i przezwyciężyć uzależnienie, było to by wrócić do tańca, do zespołu – wyjaśnia autorka scenariusza.
Katarzyna Szczyrek z młodzieżą uzdolnioną teatralnie pracuje w Wielopolu od dłuższego czasu. – Przygotowujemy Kantoralia, rekolekcje i inne wydarzenia według własnych scenariuszy. Młodzież bardzo chętnie w tym uczestniczy, sprawia im to satysfakcję, zwłaszcza kiedy są doceniani – wyjaśnia nauczycielka.
Teraz gimnazjaliści z Wielopola będą reprezentować powiat podczas finału przeglądu. Wojewódzki Przegląd Małych Form Teatralnych „Porozmawiajmy o uzależnieniach” powstał by promować wśród młodzieży zachowania korzystne dla zdrowia. Chodzi przede wszystkim o uświadomienie jak niebezpiecznie jest palenie, picie i używanie narkotyków.
Podczas przeglądu ocenia się walory profilaktyczne inscenizacji, zgodność treści z tematami ujętymi w regulaminie. Ważny jest też sposób przekazania treści, forma i pomysłowość. Punkty są też za walory artystyczne, oraz przygotowanie własnego scenariusza, lub adaptację już istniejącego.
naj
Podobne wpisy