
Od poniedziałku, 20 maja, w Szkole Podstawowej w Łączkach Kucharskich milczą dzwonki oznaczające początek i koniec lekcji. Czy to znaczy, że w tej miejscowości wcześniej rozpoczęły się wakacje? Nie. Po prostu postanowiono zrezygnować z tych urządzeń.
Dyrekcja placówki wyjaśnia, że badaniach udowodniono, iż głośne dzwonki powodują chaos w szkole, podnosząc tym samym poziom stresu w uczniach. Dodatkowo eliminują konieczność kontroli czasu przez uczniów, co niekorzystnie wpływa na kształtowanie się odpowiedzialności i punktualności.
Największe zalety braku dzwonków to poprawa samopoczucia zarówno uczniów, jak i nauczycieli, wzmacnianie partnerskich relacji między uczniami a nauczycielami, kształtowanie cech charakteru takich jak odpowiedzialność, rzetelność, cierpliwość i punktualność, minimalizowanie poziomu stresu w uczniach, motywowanie uczniów do większej samodzielności, obniżanie poziomu hałasu w szkole.
Skąd więc uczniowie mają wiedzieć, kiedy powinni po przerwie pójść na lekcję? – Aby uczniowie mogli kontrolować czas i punktualnie stawiać się na zajęcia, w widocznych miejscach na terenie szkoły rozmieszczone są zegary. Wystarczy rzucić okiem na tarczę, aby poznać aktualną godzinę i obliczyć, za ile minut należy przyjść do sali. Brak dzwonków to również idealny sposób na to, aby uczniowie nauczyli się korzystać z tradycyjnych zegarków na rękę – informuje Monika Świątek-Bień, dyrektor Szkoły Podstawowej w Łączkach Kucharskich.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie